فیلم منطقهی پرواز ممنوع ازنظر محتوایی پیشرفتی بزرگ در سینمای نوجوان بهحسابمیآید. داستان روان و همراه با هیجان باعث میشود که نوجوانان از همان ابتدایفیلم تا انتها خطوط داستان را پیگیری کنند و گرهها را در ذهنشان باز کنند.
نوجوانی هنگامهی یافتن هویت است. ازاینجهت این فیلم قابلتحسین است. هنگامیکهاز تولید محصولات فرهنگی برای کودکان صحبت میشود، محتوای انتقالی باید بربازنمایی الگوها و پیامهای مثبت متمرکز باشد. اما مهمترین مسئله در دوره نوجوانیگرههای اخلاقی و هویتیابی است. همواره نوجوانان درگیر تناقضات اخلاقی هستند کهگاهی سویههای فلسفی به خود میگیرد. امکان دارد بهیکباره دربارهی همهچیز شککنند و خود را در جایگاههای هویتی مختلف امتحان کنند.
نوجوانان با امتحان کردن هویتهای مختلف، دچار سرگردانی و آشفتگی میشوند وهمین امر ممکن است آنها را بهکل دلزده کرده و تبدیل به فردی ضداجتماعی کند.
منطقهی پرواز ممنوع با تکیهبر مسئله هویت توانسته است بهخوبی بین کاستیهاو عاملیت نوجوانان ارتباط برقرار کرده و آنها را در سیر داستان به نقطهی مطلوبهدایت کند. سویههای ایدئولوژیک و ی فیلم تا حدودی شاید برای مخاطب عام غیرقابلتحملباشد، اما درمجموع میتوان نگاهی مثبت به فیلم داشت در عین حال بهتر میشود فیلمهاینوجوانان بیشتر بر وجوه عمومیتر هویت متمرکز شوند.
صحنههای خشونتآمیز همچون تیراندازی، تهدید، ضرب و شتم و. میتواند برایبعضی از نوجوانان آزاردهنده باشد. لازم است والدین در این زمینه ورود کرده وتوضیحات لازم را به فرزندانشان بدهند. به دلیل وجود چنین محتوایی، این فیلم برایکودکان زیر 12 سال توصیه نمیشود.
«منطقۀ پرواز ممنوع» مسئلهمحور است
نوجوانان ,فیلم ,داستان ,کرده ,هویت ,مسئله ,کرده و ,را در ,فیلم تا ,برای کودکان ,کنند و ,منطقهی پرواز ممنوع
درباره این سایت